Politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Hvem er vi?

Dette websted https://www.primarydiets.dk ("Webstedet") ejes og drives af AB Neo A/S, virksomhedsnummer CVR: 37404241. Vores registrerede adresse er Skjernvej 42 DK-6920 Videbæk. Henvisninger til "vi", "vores" eller "os" i denne erklæring betyder Primary Diets.

Formålet med denne meddelelse

Denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger informerer dig om, hvilke oplysninger vi indsamler om dig, når du besøger vores websted eller på anden måde giver os oplysninger.
Meddelelsen fortæller dig også, hvordan du kan gøre brug af dine rettigheder (herunder retten til at protestere mod noget af den datahåndtering, vi udfører).

Hvilke personlige oplysninger indsamler vi?

Data om trafik på webstedet og oplysninger om din computer.

Hvordan anvender vi disse data?
Når du søger på vores websted, bruger vi cookies til at indsamle:

  • Oplysninger om din brug af vores websted - vi indsamler standard-logoplysninger for internettet og detaljer om besøgendes adfærdsmønstre.
    - Vi bruger disse oplysninger til at registrere antallet af besøgende, deres brug af forskellige områder af webstedet og eventuelle nyttige funktioner eller links. Vi bruger ikke disse oplysninger på nogen måde, der kan identificere dig personligt.
    - Vi gør brug af tredjeparter, Google Analytics og Hotjar, til at indsamle disse oplysninger, men de behandles kun på en måde, der ikke kan identificere nogen. Vi gør ikke, og tillader ikke, at tredjeparter gør, noget forsøg på at finde frem til identiteten på dem, der besøger vores websted.
  • Oplysninger om din computer - dette omfatter IP-adresse, landekode, operativsystem og browsertype.
    - Vi bruger disse oplysninger til at opretholde sikkerheden på vores websted samt til at identificere tendenser, så vi kan forbedre funktionaliteten.
    - Vi bruger også disse oplysninger til at tilpasse webstedet efter dine interesser og til at sikre, at webstedets indhold præsenteres så effektivt som muligt for dig, samt til at give dig mulighed for at deltage i interaktive funktioner på webstedet, når du vælger at gøre dette.
    - Vi bruger ikke disse oplysninger på nogen måde, som kan identificere dig personligt.

Data, vi indsamler ved hjælp af ikke-essentielle cookies, bruges på grundlag af dit samtykke. Enhver anden information, som vi indsamler om din brug af vores hjemmeside, bruges på grundlag af, at dette er nødvendigt af hensyn til vores legitime interesser i at vedligeholde og administrere vores hjemmeside og sikre dens sikkerhed.

Yderligere oplysninger om, hvordan vi anvender cookies på vores websted, findes i vores Politik om cookies ovenfor.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer kun oplysninger om dit besøg på vores websted, så længe det er nødvendigt for de formål, vi har nævnt. Vi sletter typisk oplysninger om browsing hver 26. måned.

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler oplysninger om besøgende på vores websted med tjenesteudbydere, som hjælper os med at administrere webstedet. 
Vi deler også oplysninger om din brug af vores websted med annonceringsnetværk, selvom du ikke kan identificeres personligt ud fra disse oplysninger. Dette omfatter Facebook.

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, vi indsamler om din brug af vores websted, opbevares indenfor og overføres ikke udenfor Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.

Oplysninger, du sender til os

Hvordan anvender vi disse oplysninger?
Du behøver ikke at overdrage oplysninger til os direkte, når du bruger vores websted. Hvis du vælger at bruge vores "kontakt os"- eller "download salgsark osv."-funktion eller kontakter os på anden måde, vil vi anvende de oplysninger, du sender til os, til at besvare din forespørgsel. Når vi bruger dine personlige oplysninger til dette formål, gør vi det med henblik på vores legitime forretningsinteresse i at kommunikere med dig i overensstemmelse med dine ønsker og forventninger. Vi bruger også disse data i forbindelse med vores legitime interesse i at få adgang til passende faglig rådgivning og til at sikre, at vi overholder de lovmæssige forpligtelser, som vores virksomhed er underlagt.
Se vores afsnit om rekruttering for at få yderligere oplysninger om, hvordan vi anvender oplysninger, som du sender til os til rekrutteringsformål.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne administrere din forespørgsel. Vi opbevarer normalt registreringer af rutinemæssige forespørgsler i 6 måneder, men i nogle tilfælde (for eksempel hvor forespørgslen vedrører en kontrakt mellem os, eller hvis vi skal have juridisk rådgivning for at kunne reagere på en klage) kan vi være nødt til at opbevare en registrering af vores kommunikation i op til 6 år.

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler dine oplysninger med vores tjenesteudbydere og vores professionelle rådgivere, hvis det er nødvendigt for at løse en forespørgsel eller klage.
Derudover deler vi ikke dine oplysninger med nogen tredjepart, medmindre:

  • vi har din tilladelse til at gøre dette,
  • vi er forpligtet til at gøre dette ifølge loven,
  • dette er nødvendigt for at vi kan håndhæve vores brugsbetingelser, ejendomsrettigheder eller tredjeparts ejendomsrettigheder, eller
  • dette er nødvendigt i forbindelse med salget af vores virksomhed eller dens aktiver (i så fald vil dine oplysninger blive videregivet til vores rådgiver og potentielle køberes rådgivere og blive videresendt til de nye ejere).

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, du sender til os via vores websted, opbevares indenfor og overføres ikke udenfor Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.

Rekruttering

Hvordan anvender vi disse oplysninger?
Hvis du bruger vores websted til at sende os dit CV eller andre oplysninger vedrørende en forespørgsel om rekruttering, bruger vi dine oplysninger til at besvare din forespørgsel og overveje din egnethed til ledige stillinger.
Når vi anvender dine personlige oplysninger på denne måde, gør vi det med henblik på vores legitime interesse i at administrere vores rekruttering. Vi bruger også disse oplysninger med henblik på vores legitime interesse i at få adgang til passende faglig rådgivning samt til at sikre, at vi overholder de lovmæssige forpligtelser, som vores forretning er underlagt.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer normalt ikke oplysninger fra jobansøgere i mere end 12 måneder efter en relevant ansættelsesbeslutning. Hvis din ansøgning ikke medfører ansættelse, kan vi beslutte at beholde dine oplysninger i længere tid, hvis vi mener, at du måske er egnet til en anden stilling, der kunne blive ledig i ABF-koncernen på et senere tidspunkt. Hvis vi gør dette, giver vi dig besked, så du kan fravælge det.

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler dine oplysninger med vores tjenesteudbydere og professionelle rådgivere, når det er nødvendigt, for at vi kan administrere vores rekrutteringsproces.
Derudover deler vi ikke dine oplysninger med tredjepart, medmindre:

  • vi har din tilladelse (f.eks. for at dele dine oplysninger med en anden koncernvirksomhed til deres rekrutteringsformål),
  • vi er forpligtet til at gøre dette ifølge loven,
  • dette er nødvendigt for at vi kan håndhæve vores brugsbetingelser, ejendomsrettigheder eller tredjeparts ejendomsrettigheder, eller
  • dette er nødvendigt i forbindelse med salget af vores virksomhed eller dens aktiver (i så fald vil dine oplysninger blive videregivet til vores rådgiver og potentielle køberes rådgivere og blive videresendt til de nye ejere).

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, du sender til os via vores websted som del af en ansættelsesansøgning, opbevares indenfor og overføres ikke udenfor Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.

Oplysninger om dine onlinetransaktioner

Hvordan anvender vi disse oplysninger?
Hvis du bruger vores hjemmeside til at afgive en bestilling hos os, vil vi bede dig om at give os de oplysninger, vi behøver for at behandle din ordre. Vi indsamler disse oplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde vores kontrakt med dig.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer oplysninger om dine onlinetransaktioner i 6 år.

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler oplysninger om dine onlinetransaktioner med vores leverandører og tjenesteudbydere, når dette er nødvendigt for at administrere onlinebetalinger eller for at opfylde og levere onlineordrer.
Derudover deler vi ikke dine oplysninger med nogen tredjepart, medmindre:

  • vi har din tilladelse,
  • vi er forpligtet til at gøre dette ifølge loven,
  • dette er nødvendigt for at vi kan håndhæve vores brugsbetingelser, ejendomsrettigheder eller tredjeparts ejendomsrettigheder, eller
  • dette er nødvendigt i forbindelse med salget af vores virksomhed eller dens aktiver (i så fald vil dine oplysninger blive videregivet til vores rådgiver og potentielle køberes rådgivere og blive videresendt til de nye ejere).

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, vi opbevarer om dine onlinetransaktioner, opbevares inden for og overføres ikke uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.
Hvis du har brug for yderligere oplysninger om disse sikkerhedsforanstaltninger, bedes du kontakte Simon Henriksen på sfh@ab-neo.com

Oplysninger, du giver os, når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, downloader dataark, salgsark, brochure og andre oplysninger fra vores websted, hvor e-mail er påkrævet.

Hvordan anvender vi disse oplysninger?
Du behøver ikke at overdrage dine personlige oplysninger til os direkte, når du bruger vores websted. Nogle meddelelser, tjenester og funktioner kan imidlertid kun leveres, hvis du giver os de relevante oplysninger. Hvis du f.eks. tilmelder dig vores nyhedsbrev, downloader dataark, salgsark, brochure og andre oplysninger fra vores websted, hvor e-mail er påkrævet, bliver du bedt om at give os dine kontaktoplysninger. Hvis vi beder dig om at give os oplysninger, der ikke er strengt nødvendige for at vi kan give dig den kommunikation, tjeneste eller funktion, du er interesseret i, vil vi gøre opmærksom på dette. Det kan skyldes, at det er nyttigt for os, så vi kan få mere at vide om vores kunder eller forbedre vores produkter og tjenester.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, downloader dataark, salgsark, brochurer og andre oplysninger fra vores websted, hvor e-mail er påkrævet, vil vi bruge de personlige oplysninger, du angiver, til at:

  • levere nyhedsbreve og andre salgsfremmende oplysninger, som du anmoder om fra os,
  • give dig specifikke oplysninger om vores produkter og tjenester, som du beder om,
  • forbedre vores forståelse af vores kunders og kontakters behov og interesser.

Når vi bruger dine personlige oplysninger til disse formål, gør vi det i vores legitime forretningsinteresse i at udvikle og promovere vores varer og tjenester samt kommunikere med dig i overensstemmelse med dine ønsker og forventninger. Du kan til enhver tid gøre indsigelse imod vores brug af dine oplysninger til disse formål.
Se afsnittet om direkte markedsføring for at få yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger dine oplysninger til direkte markedsføringsformål.

Vi bruger også disse oplysninger i vores legitime interesse i at få adgang til passende faglig rådgivning samt til at sikre, at vi overholder de lovmæssige forpligtelser, som vores forretning er underlagt.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer oplysninger til direkte markedsføring, så vi kan sende dig nyhedsbreve og andre salgsfremmende materiale, så længe du fortsat er interesseret i at modtage vores markedsføringsmateriale. Du kan imidlertid til enhver tid give os besked om at holde op med at bruge dine oplysninger til markedsføringsformål ved at "unsubscribe" eller kontakte Simon Henriksen på sfh@ab-neo.com

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler disse oplysninger med vores leverandører, tjenesteudbydere og professionelle rådgivere, når det er nødvendigt.
Derudover deler vi ikke dine oplysninger med nogen tredjepart, medmindre:

  • vi har din tilladelse,
  • vi er forpligtet til at gøre dette ifølge loven,
  • dette er nødvendigt for at vi kan håndhæve vores brugsbetingelser, ejendomsrettigheder eller tredjeparts ejendomsrettigheder, eller
  • dette er nødvendigt i forbindelse med salget af vores virksomhed eller dens aktiver (i så fald vil dine oplysninger blive videregivet til vores rådgiver og potentielle køberes rådgivere og blive videresendt til de nye ejere).

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, vi indsamler, når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, downloader dataark, salgsark, brochurer og andre oplysninger, hvor e-mail er påkrævet, fra vores websted opbevares inden for og overføres ikke uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.

Direkte markedsføring

Hvordan anvender vi disse oplysninger?
Vi bruger kontaktoplysninger, du giver os, til at levere salgsfremmende oplysninger, som du anmoder om, eller som vi mener kan interessere dig. Vi bruger også disse oplysninger til at få indsigt i vores kundebases behov og interesser samt til at evaluere effektiviteten af vores markedsføringsaktiviteter.
Vi kontakter dig kun vedrørende markedsføringsformål via e-mail og/eller sms, hvis du har givet dit samtykke til dette.
Når vi bruger dine oplysninger til direkte markedsføring, gør vi det i vores legitime interesse i at fremme vores forretning og de varer og tjenester, vi tilbyder.

Hvor længe opbevarer vi disse oplysninger?
Vi opbevarer oplysninger til direkte markedsføring, så længe du fortsat er interesseret i at modtage vores markedsføringsmateriale. Vi bruger sporingsteknologi til at hjælpe os med at overvåge effektiviteten af vores e-marketing og slette kontakter fra vores e-marketing database (Kampagnetilsynsførende) efter 2 års inaktivitet hos modtageren.
Du kan give os besked på at holde op med at bruge din oplysninger til markedsføringsformål ved at kontakte Simon Henriksen på sfh@ab-neo.com og du kan til enhver tid fravælge e-mail-markedsføring ved at benytte afmeldingsfunktionen.

Hvem deler vi disse oplysninger med?
Vi deler dine oplysninger med vores leverandører og tjenesteudbydere, hvis det er nødvendigt.
Derudover deler vi ikke dine oplysninger med nogen tredjepart, medmindre:

  • vi har din tilladelse til at gøre dette,
  • vi er forpligtet til at gøre dette ifølge loven,
  • dette er nødvendigt for at vi kan håndhæve vores brugsbetingelser, ejendomsrettigheder eller tredjeparts ejendomsrettigheder, eller
  • dette er nødvendigt i forbindelse med salget af vores virksomhed eller dens aktiver (i så fald vil dine oplysninger blive videregivet til vores rådgiver og potentielle køberes rådgivere og blive videresendt til de nye ejere).

Hvor overfører vi disse oplysninger til?
Oplysninger, vi opbevarer med henblik på direkte markedsføring, opbevares inden for og overføres ikke uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde.

Dine rettigheder

Du kan til enhver tid bede os om at give dig en kopi af dine personlige oplysninger. I forbindelse med personlige oplysninger, som du har leveret til os, og som vi opbevarer med henblik på at indgå en kontrakt mellem os eller på grundlag af dit samtykke, har du ret til at bede os om en kopi af disse oplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, så du kan genbruge det eller dele det med andre organisationer.

Hvis du mener, at de personlige oplysninger, vi har om dig, er ukorrekte eller ufuldstændige, kan du bede os om at rette eller supplere dem.

Under visse omstændigheder har du også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine data, og du kan bede os om at begrænse vores brug af dine data og slette dem.

Der er dog nogle undtagelser fra disse rettigheder. Vi har f.eks. ikke mulighed for at slette dine oplysninger, hvis loven kræver, at vi opbevarer dem, eller hvis vi opbevarer dem i forbindelse med en kontrakt med dig. Tilsvarende kan vi afvise at give adgang til dine oplysninger, hvis dette medfører, at oplysninger om en anden person gøres tilgængelige op, eller hvis vi er juridisk forhindret i at give adgang til disse oplysninger.

Hvis du ønsker at gøre brug af nogle af disse rettigheder, skal du kontakte Heidi Bjørn på hb@ab-neo.com

Kontakt os og klageadgang

Spørgsmål, kommentarer eller henvendelser vedrørende denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger er velkomne og skal rettes til Heidi Bjørn på hb@ab-neo.com.
Hvis du er bekymret over den måde, vi håndterer dine personlige oplysninger på, har du ret til at klage til Information Commissioner (ICO). Du kan finde oplysninger om, hvordan du gør dette på ICO-webstedet på https://ico.org.uk/concerns/ eller ved at ringe til deres hjælpelinje på 0303 123 1113.

Tryk ENTER for at søge eller ESC for at lukke